Kwaliteitszorg
Het kwaliteitszorgbeleid wordt vernieuwd. Dit jaar is er een aanzet mee gemaakt, en het zal komend jaar worden geïmplementeerd. Onze kwaliteitszorgfilosofie berust op twee pijlers: van onderaf een lerende organisatie mogelijk maken en stimuleren, waarbij informeel van elkaar leren centraal staat, en een systematische PDCA-cyclus op basis van doelen en cijfers, op alle niveaus in de organisatie. In het nieuwe beleid worden deze pijlers beschreven.
De opleidingsmanagers bespreken tweemaal per jaar met de jaarvertegenwoordigers hoe zij het onderwijs ervaren en wat er verbeterd wordt. Als basis daarvoor dienen de onderwijsevaluaties, de ervaringen van de jaarvertegenwoordigers en hun medestudenten en onze verbeteracties. Ook de docenten bespreken met de studenten wat hun ervaringen zijn, aan het eind van elke module en wat we daarmee gaan doen. Toch hebben studenten het gevoel dat zij te weinig terugkoppeling krijgen over wat er met hun ideeën en wensen wordt gedaan.
Een aandachtspunt en doelstelling voor komend jaar is om te zorgen dat studenten daarover goed en naar hun tevredenheid daarover worden geïnformeerd.
ICT
Dit jaar hebben we geen grote vernieuwingen in de ICT doorgevoerd, maar wel een paar bestaande applicaties verbeterd: Blackboard, voor de studenten, en onze interne documentstructuur. Komend jaar gaan we zorgen voor een digitale toetsbank en verbeteren we het dashboard voor de studievoortgang van studenten.