Extern
De nieuwsbrief naar stagebieders, social media en het digitale magazine InTouch zijn onze belangrijkste externe communicatiemedia. Voor Verloskundige Wetenschap daarnaast het publiceren van artikelen en het geven van voordrachten. We zijn de social media nadrukkelijker gaan inzetten voor onze profilering: Facebook, LinkedIn, Instagram en (in mindere mate) Twitter. Het aantal volgers en connecties groeit gestaag door. Verloskundige Wetenschap heeft haar eigen social media accounts via het Childbirth Network.
De samenwerking met Inholland op het gebied van communicatie is geïntensiveerd, in het kader van de inbedding als dochterstichting bij Inholland. Er is een tijdelijk logo samengesteld met een combinatie van het bestaande AVAG-logo met het Inholland logo. Ook zijn de digitale handtekeningen en de sjablonen aangepast. Waar we voorheen op een eigen gekozen datum een open dag hielden, zijn we vanaf september meegegaan met alle Inholland-open dagen.
Voor het nieuwe meerjarenbeleidsplan is naast een extern geredigeerd document ook een animatiefilmpje en een poster ontworpen voor de in- en externe communicatie.
In samenwerking met de communicatieadviseurs van de andere twee opleidingen Verloskunde in Rotterdam en Maastricht is een huisstijl en een communicatiestrategie ontwikkeld (en uitgevoerd) voor de nieuwe master Verloskunde (MSc) die in 2023 van start gaat.
Samen met de opleidingen Verloskunde in Maastricht en Rotterdam en de KNOV is er de campagne ‘Een vio extra’ gemaakt, met als doel het stagetekort terug te dringen. De campagne was (en is nog steeds) succesvol; het heeft daadwerkelijk meer stageplaatsen opgeleverd. In 2023 loopt de campagne ook nog door, omdat er nog steeds een tekort is en de vraag naar stageplaatsen toe zal nemen vanwege de ophoging van de numerus fixus.
Wetenschappelijke artikelen van de afdeling Verloskundige Wetenschap zijn regelmatig in de media verschenen en op social media gedeeld. Zowel de hoogleraar als andere docenten en onderzoekers van AVAG, leveren regelmatig een bijdrage aan onze zichtbaarheid: op symposia en congressen, maar ook in de media.
Intern
Medewerkers en studenten ontvangen iedere twee weken een nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelen binnen (en buiten) AVAG. Om de twee maanden vindt er een AVAG team-dag plaats in Zwolle waar beide locaties gezamenlijk geïnformeerd worden en samenwerken. Soms vinden er online mini AVAG-dagen plaats, afhankelijk van de behoefte.